Зворотній зв'язок та індивідуальні консультації через мобільний телефон, Viber. Виконані письмові завдання відправляйте на електронну адресу: tinadirektor1957@gmail.com
Розклад уроків вчителя хімії та біології
ПОНЕДІЛОК
|
ВІВТОРОК
|
СЕРЕДА
|
ЧЕТВЕР
|
П*ЯТНИЦЯ
|
1 --------------
|
1.Хімія - 9
|
1.Хімія - 11
|
||
2---------------
|
2.Хімія - 8
|
2.Хімія – 10/
|
||
3---------------
|
3.Хімія - 11
|
3.Хімія - 8
|
||
4. Хімія -7
|
4. Хімія – 7/
|
4-------------
|
||
5.Хімія - 9
|
5.Хімія - 10
|
5-------------
|
||
6. Біологія -11
|
6.Біологія - 11
|
28.05.2020.
11клас. Біологія. Шановні випускники! Успіхів Вам!
27.05.2020.
9 клас. Хімія. Контрольна робота за рік.
1. В якому з
наведених рівнянь реакцій сульфур проявляє властивості відновника:
а) S + O2 → SO2; б) Н2О
+ SO3 → H2SO4;
в) Н2
+ S → H2S; г) Na + S → Na2S ?
2. Вкажіть кількість електронів, відданих чи приєднаних атомами згідно
схем:
а) Н2SO4 → H2S; б) S0 → SO42-; в) S0 → H2S; г) Н2S → SO2
3. Розставте
коефіцієнти в рівнянні окисно-відновних реакцій методом електронного балансу. У відповіді вкажіть суму коефіцієнтів:
Cl2 + KOH → KClO3 + KCl + H2O.
4. До слабких основ належить:
а) Ba(OH)2 б) NaOH
в) Al(OH)3 г) KOH
5. Укажіть середовище водного розчину солі K2S:
а) рН = 7 б) рН > 7 в) рН < 7
6. У яких
реакціях не змінюється ступіть окиснення елементів:
а) СаСО3 + СаО → СО2; б) КNO3 → КNO2 + O2;
в) Мg + O2 → MgO ;
г) Na2S + HCl → NaCl + H2S ?
7. Напишіть рівняння реакцій за наведеними
схемами:
а) Na + H2O →
; б)
Pb(NO3)2 + Н2S →
Яке з них
належить до реакції заміщення?
8.
Оберіть з переліку
речовин формули спиртів:
СН3ОН
СН3СОН
СН3СОСН3
С6Н5ОН
С3Н5(ОН)3
NH4OH
9.
Яка
молярна маса оцтової кислоти?
44г/моль
60 г/моль
74 г/моль
52 г/моль
Інша відповід
10. Який об'єм метану ( СН4 ) масою 3,2 г ?
8клас. Хімія. Узагальнення знань з хімії. Завдання на літо.
Шановні 8-класники. Бажаю Вам гарного відпочинку під час літніх канікул.
Шановні 8-класники. Бажаю Вам гарного відпочинку під час літніх канікул.
11клас. Хімія. Узагальнення знань.
25.05.2020.
7 клас. Хімія. Узагальнення знань. Завдання на літо.
Діти! До Вас прохання - на літніх канікулах повторюйте програмовий матеріал, який вивчали самостійно під час карантину. У вересні, на початку нового навчального року, будете писати контрольні роботи.
9 клас. Хімія.Повторення теми"Основні класи неорганічних сполук". Готуємося до контрольної роботи.
11клас. Біологія.Поняття про біологічну небезпеку. Біологічний тероризм.
Опрацюйте §46.
Біологі́чна безпе́ка — стан середовища життєдіяльності людини, при якому відсутній негативний вплив його чинників (біологічних, хімічних, фізичних) на біологічну структуру і функцію людської особи в теперішньому і майбутніх поколіннях, а також відсутній незворотний негативний вплив на біологічні об'єкти природного середовища (біосферу) та сільськогосподарські рослини і тварини.
Біологічна безпека передбачає оптимальні умови життєдіяльності, що виключають шкідливий вплив біологічних патогенних агентів на здоров'я населення.
21.05.2020.
11 клас. Хімія. Контрольна робота за рік.
Контрольна робота
(І-ІІІ рівень по 1б, IV
рівень – по 2б)
І
рівень
а) із наведеного переліку
виписати формули речовин з ковалентним неполярним зв`язком:
С12 , НВr , Н2SO4
, О2 , Н2О, CO2 .
б) Скласти електронні
формули речовин: а) водню; б) хлороводню.
Вказати тип хімічного
зв`язку у цих речовинах.
II
рівень
1. Вказати тип хімічного
зв`язку в молекулах а) фтору;
б) бромоводню; в) метану
СН4 ; г) заліза; д) водню.
2. Скласти електронні
формули речовин: а) води; б) кисню. До якого елемента зміщенні спільні
електронні пари в молекулах. Чому?
III
рівень
1. Скласти формули
речовин, до складу яких входить Гідроген, зі зв`язком:
а) ковалентним
неполярним; б) ковалентним полярним.
2. Скласти електронні
формули речовин: а) сульфур(VІ)оксиду;
б) азоту. До якого
елемента зміщена спільна електронна пара в
молекулах даних речовин?
IV
рівень
1.Скласти іонне та молекулярне рівняння гідролізу солей, вказати реакцію
середовища:
а)
К2СО3 ; б) MgSO4;
2. Урівняти реакцію методом електронного балансу:
а) Al + HCl → AlCl3 + H2 ;
3. Обчисліть об’єм амоніаку (н.у.), який можна одержати з
азоту об’ємом 0,68 л і достатньої кількості водню, якщо вихід амоніаку
становить 43 %.
10 клас. Хімія. Контрольна робота за рік.
Контрольна робота.
10 .Вуглеводи, які піддаються гідролізу:
Контрольна робота.
1. Оберіть з переліку речовин формул спиртів:
СН3ОН
СН3СОН
СН3СОСН3
С6Н5ОН
С3Н5(ОН)3
NH4OH
2. Якісна реакція на альдегіди – це реакція:
а) з воднем
б) з аміаковим розчином арґентум (І) оксиду
в) з киснем
г) з кислотами
3 3. Жири – це естери гліцерину й кислоти:
А) Оцтової
Б) Масляної
В) Стеаринової
Г) Пальмітинової
4. За
складом глюкоза належить до :
А) До одноатомних спиртів
Б) До альдегідів
В) До альдегідоспиртів
5. Речовина
складу С2Н5- NH2 має назву:
А) Метиламін
Б) Метилпропіламін
В) Аміноетанова кислота
Г) Етиламін
6. Реакція,
що призводить до утворення високомолекулярної сполуки та супроводжується
виділенням низькомолекулярної речовини:
А) Полімеризація
Б) Кополімеризація
В) Поліконденсація
Г) Димеризації.
7. Вкажіть
продукти реакції між пропановою кислотою й етанолом:
СН3СН2СООС2Н5
СН3СООС3Н7
СН3СН3СООС3Н7
НСООС3Н7
8.
Яка
молярна маса оцтової
кислоти?
44г/моль
60 г/моль
74 г/моль
52 г/моль
Інша
відповідь
9. Установіть
відповідність між формулами сполук та їхніми назвами
1)
НСОН
2)
СН3СООН
3)
НСООСН3
4)
С6Н5ОН
5)
СН3ОН
А) Метанол
Б) Метилметаноат
В) Етанова кислота
Г) метаналь
Д) Фенол
а) фруктоза, сахароза, крохмаль;
б) сахароза, крохмаль, целюлоза;
в) фруктоза, глюкоза, сахароза;
г) крохмаль, целюлоза; фруктоза
11. Внаслідок
спиртового бродіння 72 г глюкози добули
30 ,8 г спирту. Установіть вихід спирту. варіанти
відповідей:а)68%; б)56%; 84%; 72%.
8 клас. Хімія. Аналіз контрольної роботи.
11клас. Біологія. Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. Медична біотехнологія.
Опрацюйте § 44 - § 45.
Біотехноло́гія (Βιοτεχνολογία, від грец. bios — життя, techne — мистецтво, майстерність і logos — слово, навчання) — використання живих організмів і біологічних процесів у виробництві. Біотехнологія — міждисциплінарна галузь, що виникла на стику біологічних, хімічних і технічних наук. З розвитком біотехнології пов'язують вирішення глобальних проблем людства — ліквідацію нестачі продовольства, енергії, мінеральних ресурсів, поліпшення стану охорони здоров'я і якості навколишнього середовища.(Вікіпедія).
З найдавніших часів людина використовувала біотехнологічні процеси при хлібопеченні, приготуванні кисломолочних продуктів, у виноробстві тощо, але лише завдяки роботам Луї Пастера у середині 19 століття, що довели зв'язок процесів бродіння з діяльністю мікроорганізмів, традиційна біотехнологія одержала наукову основу.
У 40-50-ті роки 20 століття, коли був здійснений біосинтез пеніцилінів методами ферментації, почалась ера антибіотиків, що дала поштовх розвитку мікробіологічного синтезу і створенню мікробіологічної промисловості.
У 60-70-ті роки 20 століття почала бурхливо розвиватись клітинна інженерія.
9 клас. Хімія. Аналіз навчальних проєктів.
8клас. Хімія. Контрольна робота за рік.
- Виберіть
формулу оксиду:
а)
CaCl2 б) MgO
в)NaOH
- Виберіть
формулу основи:
а) Na2S б) Al(NO3)3 в)Mg (OH)2
- Виберіть
формулу кислоти:
а) P2O5 б)H3PO4 в)NaNO3
- Виберіть
формулу солі:
а) KOH б)
BaO в)AlPO4
- Вкажіть
сполуку з ковалентним неполярним зв’язком:
а) H2S ; б) CaO;
в) N2
- Виберіть
формулу нерозчинної основи:
а) NaOH б) KOH
в)Cu(OH)2
- В які й
сполуці ступінь окиснення Хрому мінімальний:
а) СrO3 б)K2CrO4 в) CrO
- Протонне
число вказує на :
а) кількість
енергетичних рівнів
б)заряд
ядра
в)кількість нейтронів
- Виберіть
лужні елементи:
а) Na
б)Ca в)F г) Li
- Електронна формула 1s22s22p63s1
відповідає елементу з протонним числом:
а)12 б)23 в) 11
- Елементи з протонними числами належать до
одної підгрупи: а)11 і 29 б)14 і 50
в)15 і 23
- Вкажіть метали, які не витісняють водень
із кислот:
а) цинк б) мідь
в) алюміній г)срібло
- Bкажіть
речовини, які реагують з натрій гідроксидом:
а)
HCl б) KOH в)CO2 г) BaSO4
- Вкажіть
солі безоксигенових кислот:
а)СaCO3 б)MgCl2 в)BaS
г)Na2SO4
- Знайдіть
відповідність між формулою і ступенем окиснення елемента:
1.
|
+ 2
|
А MnO
|
2.
|
+5
|
Б Mn2O3
|
3.
|
+7
|
В Mn2O5
|
4.
|
+3
|
Г Mn
|
5.
|
Д KMnO4
|
11клас. Хімія. Хімія і довкілля.
Опрацюйте § 35. Пропоную Вам виступити в ролі інспектора з охорони навколишнього середовища. Підготуйте інформацію по своєму населеному пункті про хімічне забруднення довкілля, вказавши чинники, які забруднюють територію Вашого села. Запропонуйте заходи, направлені на охорону довкілля.
7клас. Хімія. Аналіз к/р.
Аналіз к/р проведемо при зустрічі після карантину.
10 клас. Хімія. Роль органічної хімії у розв"язанні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.
Опрацюйте § 38. На стор. 226 запропоновано 4 міні-проєкти. Виконайте один з них на оцінку.
18.05.2020.
7 клас. Хімія. Контрольна робота за рік.
1. Про кисень як просту речовину йдеться в
реченні:
а) кисень входить до складу повітря;
б) крейда — складна речовина, що містить Оксиген.
2. У III
періоді, V групі, головній підгрупі знаходиться хімічний елемент:
a)Y; 6) In; в) P
a)Y; 6) In; в) P
3.
Закінчіть речення
Розчин це…
Розчинник це …
4. Із запропонованого переліку виберіть формули простих речовин:Fe(OH)3,
Au, N2, H2S,
F2,
HC1, P205, S8, PbS, C,
ZnO, Mg.
5.Обчисліть
валентності елементів у їх сполуках з Оксигеном:
a) Ag20; б) С1207; в) Сг03; г)СаО д) С02; е) As205.
6.Сума
коефіцієнтів у рівнянні реакції KClO3= KCl + O2 дорівнює
а) 5 б)7 в) 9 г) 11
7.Охарактеризуйте
фізичні та хімічні властивості кисню.
8.Обрахуйте
масові частки елементів в даній сполуці HNO3 .
9. Розставте
коефіцієнти в рівнянні реакції:
a) Al + S = A12S3
б) AlCl3+ NaOH = Al(OH)3+NaCl
10. Складіть рівняння реакцій:
а) S + О2 → б) Н2S + О2 → в) Fe + О2 →
11. Здійсніть
ланцюжок перетворень за схемою:
S→ SO2 → SO3
12. Обчисліть масову частку солі
в розчині, одержаному в результаті розчинення 150 г солі у 400 г води.
Бажаю успіхів.
Повторення теми "Класифікація органічних речовин"
.§.22- § 38.
11клас. Біологія. Генна інженерія людини:досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини. § 43
Перегляньте відео за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=A4t0WrVUnXU
14.05.2020.
11клас. Хімія. Тематичне оцінювання.(Хімічні реакції. Хімічна рівновага)
1. Напишіть рівняння реакцій за наведеними
схемами:
а) Р + О2
→ ;
б) СаСО3 →
Яке з них
належить до реакції розкладу?
2. Напишіть рівняння реакцій за наведеними
схемами:
а) Аl + HCl
→ ;
б) СuSO4 + KOH →
Яке з них належить до реакції обміну?
3.
Закінчить рівняння реакцій, вкажіть типи:
а) AgCl → б) Са(ОН)2 + Н3РО4
→ в) Аl + О2
→
4. Які з
наведених рівнянь реакцій сполучення належать до окисно-відновних:
а) СаО + SiО2
→ СаSiО3 ; б) SO2 + O2 → SO3 ;
в) Na2O + SO3 → Na2SO4; г) Р2О5
+ Н2О →Н3РО4
?
5. Перше найпростіше джерело електричного струму створив:
а) М. Ломоносов б) А.
Гальвані
в) Луї Шательє г)
А.Авогадро.
6. Який із
поданих факторів не впливає на стан хімічної рівноваги:
а) температура
б) концентрація реагуючих речовин
в) тиск г)
каталізатор
7. До слабких основ належить:
а) Ba(OH)2 б) NaOH
в) Al(OH)3 г) KOH
8. Яке середовище має водний
розчин натрій карбонату:
а) кисле б) нейтральне в) лужне
9. Укажіть середовище водного розчину солі K2S:
а) рН = 7 б) рН > 7 в) рН < 7 .
8 клас. Хімія. Повторення. (Кількість речовини. Основні класи неорганічних сполук)
Увага! готуємось до контрольної роботи за рік.Виконайте тестові завдання.
Увага! готуємось до контрольної роботи за рік.Виконайте тестові завдання.
І рівень
1.
Кількість речовини вимірюється у :
а) 1
л; б) 1 г; в) 1 моль.
2.
Обов’язковий елемент у складі оксидів:
а) Гідроген; б) Оксиген; в) Сульфур.
3.
Кількість атомів Гідрогену у формулах кислот показує:
а) кількість кислотних
залишків;
б)
валентність кислотних залишків.
(кожне завдання – 1 бал)
ІІ рівень
- Допишіть визначення:
оксиди – це складні …., які ….
- Як класифікують солі?
Наведіть приклад.
- В якому ряду сполук є
формули лише основ:
а) LiOH,
Ca(OH)2, Zn(OH)2, Fe(OH)3.
б) NaOH,
CaO, Al(OH)3, SO3.
(кожне завдання –
1 бал)
ІІІ
рівень
- Напишіть формули кислот за
назвами:
а) сульфатна,
б) нітратна;
в) хлоридна;
г) сульфідна.
( 1 – бал )
- Допишіть рівняння реакцій.
Поставте коефіцієнти:
а) K2O + H2O = ; б)Ba(OH)2 + HCl = ;
в) Na + H2O =
.
( 2 – бали )
IV рівень
1.
Обчисліть об'єм, що займе 0,5 моль хлороводню.
( 1 – бал )
2.
Напишіть рівняння реакцій, що лежать в основі схеми:
кальцій оксид → кальцій гідроксид → кальцій
сульфат → кальцій гідроксид → кальцій хлорид. (2 бали).
11клас. Біологія. Застосування методів генної та клітинної інженерії. §43.
Перегляньте урок за посиланням.
9клас. Хімія. Повторення теми "РОЗЧИНИ", "ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ". Готуємось до контрольної роботи. § 3-13.
1. Повторіть все про електролітичну дисоціацію.
*** Як дисоціює у водному розчині сульфатна кислота? Кальцій гідроксид?
2. Складіть рівняння окисно-відновної реакції. Застосуйте метод електронного балансу.
8клас. Хімія. Тематичне оцінювання знань.
Виконайте тестовий контроль знань., ст.195.
Перевірте свої знання з теми "Основні класи неорганічних сполук".
11клас. Хімія.
Діти, чекаю від Вас проєкти на будь-яку тему, яка вивчалася в 11 класі.
10клас. Хімія. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). §37.
(БАР)- біологічно активні речовини - це хімічні речовини, що виявляють високу фізіологічну активність за малих концентрацій. Є декілька груп БАР: ферменти, алкалоїди, антибіотики, вітаміни, гормони, токсини та отрути.
Користуючись підручником та іншими джерелами підготуйте інформацію про вітаміни та ферменти.
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=3f0H6-QdaIw
07.05.2020.
11клас. Хімія. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
Виконайте на закріплення розділу тестові завдання.
1. Вибрати
реакцію за кількістю та складом реагентів та продуктів реакції (0,5
б)
а) оборотні; в) ендотермічні ;
б) заміщення; г) необоротні.
2 Вибрати визначення
оборотних реакцій: (0,5
б)
а) Реакції, що відбуваються в
одному напрямку і закінчуються повним перетворенням реагентів на продукти
реакції.
б) Реакції, що відбуваються в протилежних напрямках, а
продукти реакціїє одночасно і реагентами
реакції.
в) Реакції, що
відбуваються з виділенням тепла.
г) Реакції, що
відбуваються з поглинанням тепла.
3. Вибрати необоротну
реакцію: (0,5 б)
а) N2 + H2 = NH3;
б) CuCl2 + KOH = KCl +
Cu(OH)2;
в) CO
+ H2O = CO2 + H2;
г) SO2 + O2 =
SO3.
4. Вибрати, у який бік зміститься рівновага реакції 2Н2
+ О2 ↔ 2Н2О ∆Н<0 підвищення тиску: (0,5
б)
а) вліво; в) вправо;
б) не
зміниться; г) тиск не впливає.
5. Вибрати
речовину, що піддається гідролізу: (0,5
б)
а) Ba(NO3)2; в) Na2SO4;
б) K3PO4; г) LiCl.
6. Вибрати
речовину, що не піддається
гідролізу: (0,5
б)
а) Na3PO4; в) BaCl2;
б) K2CO3; г) Li2SO3
7. Вибрати
чинники, що впливають на зміщення хімічної рівноваги: (1 б)
а)
утворення осаду;
б) концентрація реагентів чи
продуктів реакції;
в)
утворення газоподібної речовини;
г) температура;
д) тиск (для реакцій, що
відбуваються зі зміною об’єму систем)
е)
розчинення осаду
8. Знайти відповідність між
речовиною та середовищем при гідролізі(1,5 б)
1) лужне; а) NaNO3;
2) нейтральне; б) BaS;
3) кислотне; в) Na2SO3;
г) BaCl2;
д)
AgNO3;
е)
FeCl3.
9. Знайти відповідність між
схемою хімічної реакції та типами реакц(1,5 б)
1) CuSO4 + Fe = FeSO4
+ Cu; а) обміну;
2) C + O2 = CO2
+Q; б)
розкладу;
3) CuSO4 + NaOH = Na2SO4 + Cu(OH)2; в) сполучення;
4) 2NO ↔ N2 + O2 + 181 кДж. г)
екзотермічна;
д) ендотермічна;
е)
оборотна;
є)
необоротна;
ж)
окисно-відновна;
з)
без зміни ступенів окиснення.
10. Унаслідок взаємодії натрію
кількістю речовини 0,2 моль з водою добули водень об’ємом 1,916 л (н. у.).
Обчисліть відносний вихід продукту реакції. (2 б)
11. Яку
масу сульфур(VI) оксиду необхідно взяти для
одержання 73,5 г сульфатної кислоти, якщо вихід реакції 75 %? (2 б)
1.Опрацюйте § 35.
2.Попробуйте дома відшукати речі та предмети побуту виготовлені з синтетичних волокон. Що можете сказати про них? (1.В яку пору року Ви їх одягаєте? Чому? 2Де Ви їх використовуєте? Чому?)
3.Виконайте міні- проєкт "Дослідження волокон різного походження" після § 35, ст.214.
8клас.Хімія.Тестовий контроль знань.
На сторінці 195 на закріплення вивчених неорганічних сполук виконайте ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ.(Для виконання даного тестового контролю потрібно повторити такі теми: Оксиди; Кислоти; Основи; Солі; Генетичний зв*язок між неорганічними сполуками)
11клас. Біологія.Явище гетерозису та його генетичні основи. §42.
Гетерозис (гібридна сила) — явище, коли перше покоління гібридів, одержаних у результаті неспорідненого (різні види, сорти) схрещування, має підвищену життєздатність, продуктивність, ріст, стійкість проти шкідників, хвороб, тощо.
Ефект гетерозисної потужності буває сильним тільки в першому гібридному поколінні, а в наступних поколіннях поступово знижується.
Основна причина гетерозису полягає в усуненні в гібридах шкідливого прояву рецесивних генів, що накопичилися. Інша причина - об'єднання в гібридах домінантних генів батьківських особин і взаємне посилення їх ефектів.
Перегляньте відео по темі "Гетерозис".
https://www.youtube.com/watch?v=_k6xjCZszIk
06.05.2020.
9клас. Хімія Видатні українські вчені - творці хімічної науки. §42.
Опрацюйте тему. Перегляньте презентації.
https://www.slideshare.net/metod_1/ss-42988401
https://www.slideshare.net/Ivanna_Zholnovich/ss-42671404?next_slideshow=1
8 клас.Хімія. Презентація проєктів.
Підготуйте проєкт (презентацію на будь-яку тему з курсу 8 класу.)
11клас. Хімія. Хімія і розвиток цивілізації. § 34.
Опрацюйте тему за такими розділами:
***Хімія і створення нових матеріалів(каучук, пластмаса, наноматеріали).
***Хімія і нові напрями технологій.
***Хімія в розв"язанні продовольчої програми.
***Хімія в розв"язанні сировинної проблеми.
***Хімія в розв"язанні енергетичної проблеми.
1.Виконайте завдання № 276, користуючись інтернетом.
2. Поміркуйте над питанням № 277.
7 клас. Хімія. Презентація навчальних проєктів.
Увага! Діти нагадую Вам, що за курс 7 класу Ви повинні були підготувати 2-3 проєкти.
10 клас Хімія. Синтетичні високомолекулярні речовини. Пластмаси. Каучуки. Гума. § 33-34.
Пластмаси - речовини на основі полімерів.
Наповнювачі - речовини із заданими властивостями:
***барвники-для надання кольору;
***пластифікатори- для надання гнучкості, еластичності, твердості;
***армувальні компоненти- для підвищення міцності;
***тепло- та світлостабілізатори- для зменшення чутливості до теплоти та світла.
04.05.2020.
7клас.Хімія.Охорона води від забруднення. Очищення води.§25.
Прошу переглянути мою презентацію "Вода. Властивості води". Там, на одному з файлів, знайдете способи очищення води в домашніх умовах.
Пропоную переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=M57Bg4WLVss
9клас.Хімія. Хімічна наука і виробництво в Україні. § 42-43.
Хімі́чна промисло́вість Украї́ни
Для свого розвитку має міцну сировинну базу: власне хімічну сировину (сірка, солі, фосфорити), відходи від інших галузей промисловості, а також нафту, вугілля, природний газ.(Вікіпедія)
Згадайте географію. Перегляньте геогрфічну карту. Знайдіть на ній корисні копалини України. Побудуйте свою розповідь за планом:
1. Хімічна галузь України.
2. Хімічний комплекс.
3.Види продукції хімічної промисловості, які виробляються в Україні.
4..Виробництво мінеральних добрив.
5.Хімічна сировина.
6.Підприємства хімічної промисловості в Україні.
11клас. Біологія.Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізм § 40-41.
Селекція - це створення нових сортів рослин та нових порід тварин.
1.Штучний добір: масовий та індивідуальний.2.Гібридизація:внутрішньовидова, міжвидова.
3. Явище гетерозису.
4.Поліплоїдія.
5. Закон гомологічних рядів спадковості.
6. Неспрямованийта спрямований мутагенез.
Подумайте над висловом. Поясніть його зміст.
"Селекція - це сила, що вічно прагне блага, але інколи творить зло."
30.04.2020.
11клас. Хімія.
Діти, увага!
Пропоную переглянути приклади розв"язування задач за 7,8,9,10,11клас.
1. Хімія
8 клас. Ярошенко О.Г. §14, ст.34, №2. Київ»Освіта» 2008.
Де більше молекул: у
порції газу ацетилену С₂Н₂ об′ємом 13,44л чи у порції газу метану СН₄ масою
12.8г?
Дано:
Ṿ (С₂Н₂) = 13,44л. 1.Молярний об′єм – це відношення об′єму
речовини до
Ṿm = Ṿ : ν кількості речовини Ṿm = Ṿ : ν;
m (CH₄) =
12, 8г. Знаходимо з формули: ν= Ṿ:Ṿm;
________________ 2. Молярна маса- це відношення маси
речовини до її
N молекул - ? кількості: М = m : ν;
Знаходимо
з формули: ν= m
: М.
Проводимо розрахунки:
ν(С₂Н₂) = 13,44л. : 22,4 л/моль. = 0,6 моль.
N
(молекул)= 0,6 х 6,02 10 молекул;
ν(СН₄) = 12,8 г. : 16 г/моль. = 0,8 моль.
N(молекул)
= 0,8 х 6,02 10 = 4,8 10 молекул.
2.Хімія 7 клас. О.В.Григорович.
§23, ст.159, №4. Харків, вид.»Ранок»,2015.
У воді масою 180 г. розчинили соду
масою 20 г. Визначте масову частку розчиненої речовини.
Дано:
m₁(води) = 180г. 1.Знаходимо
масу розчину: m₁+
m₂ = 180 г. Х 20 г. = 200г.
m₂(соди) = 20 г. 2.Знаходимо
масову частку речовини в розчині:ᴡ=m : М=
_________ 20г.: 200г. = 0,1 або 10 %
ᴡ-
?
3.Хімія 9 клас. О.В. Григорович.
§27. № 318. Харків, вид.»Ранок», 2017.
Обчисліть об′єм водню, з яким
взаємодіє етен масою 7 г.
7г. х л. Моль будь-якого газу
займає об′єм 22,4 л.
С₂Н₄ + Н₂ =
С₂Н₆ 28 г. етену взаємодіє
з 22, 4л. водню
28г. 22,4л. 7 г. етену взаємодії
з х л. водню
Х = 7г. х 22.4 л : 28г. = 5.6 л.
4.10 клас. О.В.Григорович.§10, ст.66,
№282. Харків, вид. «Ранок», 2018.
Визначте молекулярну формулу альдегіду, в
якому масові частки:
Карбону – 40%, Оксигену – 53,3%; Гідрогену – 6,66%.
Розв′язування:
Записуємо умовну
формулу сполуки альдегіду Сх Оy Нz.
Сх:Оy:Нz =
40%:53,5%:6,66%.
Визначаємо
співвідношення індексів:
С:О:Н =
40/12:53,3/16:6.66/1
С:О:Н = 3,3:3,3:6.6
С:О:Н = 1:1:2
Формула альдегіду : СН₂О - метаналь (мурашиний альдегід).
5.
11клас.
П.Попель, Л. Крикля.§22, №165, Київ,
видавничий центр «Академія», 2019.
У результаті взаємодії 5,3г натрій
карбонату з достатньою кількістю нітратної кислоти добуто 8,1г натрій нітрату.
Визначте відносний вихід цього продукту реакції.
Дано:
m (Na₂CO₃) = 5,3г.
1. Записуємо рівняння реакції:
m(NaNO₃) =
8,1г Na₂CO₃ +
HNO₃= 2NaNO₃ +H₂CO₃
--------------------- 2.Обчислюємо
масу натрій нітрату, яка має (NaNo₃) -
? утворитися з 5,3г. натрій карбонату (за
відсутності
втрат)
За хімічним
рівнянням:
З
106г. (Na₂CO₃)
утворюється 170г (NaNO₃)
З
5,3г (Na₂CO₃)утворюється Хг. ((NaNO₃)
Хг((NaNO₃)= 5,3г х170г : 106г = 8,5г.
3.Розраховуємо відносний вихід продукту реакції:
Ета – це
відношення практичного виходу
продукту
до
теоретичного.
η= 8,1г :8,5г = 0,953 або 95,3%
6.
Магній масою 9,6г. спалили в кисні масою12г. Яка маса магній оксиду
утворилася? Чи залишилася після реакції одна з вихідних речовин? Якщо так, то
яка саме? Обчисліть масу її залишку.
Дано:
Розв′язування:
m(Mg) = 9,6г. 1. Записуємо хімічне рівняння:
m(O₂) =
12г 2Mg + O₂ = 2MgO
m(MgO) -? 2моль 1моль 2моль
2.Визначаємо кількості
речовин магнію і кисню:
ν(Mg) = m(Mg) :M(Mg) = 9.6 г : 24г/моль. = 0,4 моль
ν(O₂) = m(O₂) : M(o₂) = 12 г :32г/моль. =
0,4 моль.
3.З′ясовуємо, чи повністю прореагують речовини. Згідно з хімічним рівнянням
з магнієм взаємодіє вдвічі менша кількість кисню. Отже, припустимо, що не весь
кисень вступить в реакцію.
4.Через пропорцію з′ясуємо масу кисню, яка потрібна для спалювання 9,6г
магнію:
З 48г Mg прореагує 32г О₂
З 9,6г. Mg ------------- Х г О₂
m(O₂) = 6,4г.
Приходимо до висновку, що кисень взято в
надлишку: 12г. – 6,4г = 5,6г.
5.Знаходимо масу оксиду магнію:
При спалюванні 48г. Mg утворилося 80г MgO
При спалюванні 9,6г Mg -------------- Х
г MgO
Хг(Mg О) =
16г.
8клас. Хімія.Розв"язування експериментальних задач.
Виконайте його. Опишіть у зошиті. По можливості зробіть фото, оформіть спостереження як презентацію
11клас. Біологія. Внесок вітчизняних вчених-селекціонерів у розвиток науки. §41-42.
Перегляньте відео про виведення українськими вченими порід котів та сортів картоплі.
https://www.youtube.com/watch?v=odn13y2pG_
shttps://www.youtube.com/watch?v=OnWe61c4nLg
29.04.2020.
9клас.Хімія.
Хімічна наука в Україні. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людств. § 42.
Опрацюйте §42 та перегляньте відео на дану тематику.
Дайте відповіді на питання:1). Що таке високі технології? 2). Хто такий сучасний науковець?.
8клас. Хімія.
Виконайте тестовий контроль знань з неорганічної хімії, ст. 195. після §34.
Відповідь відправте на мою електронну адресу.
11клас. Хімія. Біологічне значення хімічних елементів.§32.
10клас. Хімія. Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації.§32.
Приставка "полі" означає-багато. Багато мономерів - однакових структурних ланок.
"Макромолекула" - велика молекула, яка складається з багатьох десятків, сотень молекул.
Перегляньте відео про високомолекулярні сполуки, їх значення в н/г, а також шкоду, яку вони можуть завдавати живій природі.
https://www.youtube.com/watch?v=8s8jJqlT50U
https://www.youtube.com/watch?v=yRKodqrfTig
27.04.2020.
7клас. Хімія. Значення води і водних розчинів у природі. прлоблема чистої води. § 25.
Перегляньте цікаві відео про воду. Задумайтеся над інформацією, яку Вам пропонують у відеороликах.
А що робите Ви для для збереження водних ресурсів?
https://www.youtube.com/watch?v=o1Wb2RqQNQc
https://www.youtube.com/watch?v=Y_7pzk9vXeA
https://www.youtube.com/watch?v=M57Bg4WLVss
9клас. Хімія.
Підготуйте проєкт чи презентацію на тему:"Поширення в природі та використання кислот, оксидів, основ, солей. Їх вплив на довкілля та здоров"я людини."
11клас. Біологія. Завдання та досягнення сучасної селекції.
§39, §40.
Перегляньте відео. В ньому Ви знайдете відповіді на питання для завдань по ЗНО.
https://www.youtube.com/watch?v=hOhYJ7d-Mhw
23.04.2020.
11 клас. Хімія. Розв*язування задач."Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції."
Опрацюйте §11.Уважно розгляньте зразки розв*язку задач та виконайте вправу 81.
10клас. Хімія. Узагальнення знань з теми "Нітрогеновмісні сполуки".
Виконайте тестове завдання:
1. До нітрогеновмісних сполук відносять
: а) аміни, карбонові кислоти, нітросполуки; б) аміни, амінокислоти, білки; в) аміни, спирти, феноли; г) аміни, спирти, вуглеводи;
2. Аміни - похідні амоніаку, в молекулах яких:
а) замість одного чи кількох атомів Гідрогену містяться вуглеводневі залишки; б) замість одного чи кількох атомів Нітрогену містяться вуглеводневі залишки; в) замість одного чи кількох атомів Оксигену містяться вуглеводневі залишки; г) замість одного чи кількох атомів Сульфуру містяться вуглеводневі залишки;
3. За хімічними властивостями аміни:
а) органічні кислоти; б) амфотерні сполуки; в) нейтральні сполуки; г) органічні основи;
4. За фізіологічною дією більшість амінів:
а) приємні на запах; б) приємні на дотик; в) токсичні; г) нетоксичні;
5. Аміни використовують у виробництві:
а) полімерів, синтетичних волокон, барвників, лікарських препаратів; б) спиртів, синтетичних волокон, барвників, лікарських препаратів; в) фенолів, синтетичних волокон, барвників, лікарських препаратів; г) вуглеводнів, синтетичних волокон, барвників, лікарських препаратів;
6. Вказати назву аміна CH3-NH2:
а) етиламін; б) пропіламін; в) метиламін; г) бутиламін;
7. Вказати формулу аніліна:
а) C6H5NH2; б) C2H5OH; в) C6H12; г) C6H14;
Бажаю успіху.
8клас. Хімія. Практична робота "Дослідження основних класів неорганічних сполук".
Перегляньте презентацію:
https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
11клас. Біологія. Тематичне оцінювання.
1. Спільною ознакою глобальних екологічних проблем є...
а) Відсутність загрози знищення людства б) Масштабність в) Можливість розв'язання окремими державами г) Локальність
2. Назвіть екологічну проблему, що виникає внаслідок реакції між водою і такими полютантами як SO2 і різних оксидів Нітрогену. а) Озонові діри б) Смог в) Кислотні дощі г) Парниковий ефект
3. Озонові діри реально небезпечні у зв'язку з послабленням захисту живого від згубної дії а) Заряджених частинок іоносфери б) Низьких температур космосу в) Інфрачервоних променів г) Ультрафіолетового випромінювання
4. До найстійкіших і найпоширеніших забруднювачів водойм належать а) Карбон(ІІ) оксид б) Нафтопродукти в) Амоніак г) Сажа й пил
5. Виберіть абревіатуру Програми ООН з довкілля, спрямованої на вирішення найгостріших проблем сучасної екологічної кризи. а) МСОП б) ЮНЕСКО в) ЮНЕП
6. Список рідкісних і типових для певної місцевості рослинних угруповань, які потребують особливого режиму їхнього використання, це... а) Червона книга б) Зелена книга в) Зелений список г) Чорний список
7. У рамках якої системи поглядів реалізуються напрямки сучасної екополітики України? а) Концепція плюралістичної демократії б) Концепція заповідності в) Концепція постіндустріального суспільства г) Концепція сталого розвитку.
Успіхів Вам. Чекаю відповідей.
22.04.2020.
9клас. Хімія.
Тема.Взаємозв*зки між речовинами та їхні взаємоперетворення.
Повторіть органічні речовини. Згадайте,як одні речовини перетворюються в інші. Готуємось до тематичного оцінювання.
8клас.Хімія.
Поширення в природі та використання кислот, оксидів, основ, солей. Вплив на довкілля і здоров*я людини.
Повторіть §§ 22,24,27,30. Готуємось до тематичного оцінювання.
11клас. Хімія.
Готуємось до тематичного оцінювання. Працюємо над створенням тематичних проєктів.
7клас. Хімія.
Поняття про кислоти і основи. Поняття про індикатори.§24.
Перегляньте відео про дію індикаторів.
Індикатори - це складні органічні сполуки, які змінюють своє забарвлення в залежності від середовища.
https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9A10Nt0
10клас. Хімія.
Хімічні властивості білків. Біологічні функції білків. §31
https://www.youtube.com/watch?v=1PdvpTDBqls
16.04.2020.
11клас. Хімія.
Тема. Гідроліз солей. §27
8 клас. Хімія.
Тема. Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук. §34
11 клас.Біологія.
Тема. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування. §28.
15.04.2020.
9клас. Хімія. Продовжуємо працювати над темою "Багатоманітність речовин та хімічних реакцій".
На закріплення виконайте самостійну роботу.
До якого типу хімічних реакцій належить
реакція 3Н2+2N2=2NH3:
варіанти відповідей
а) заміщення б) розкладу в) сполучення г) обміну
Запитання 2
Чому дорівнює сума коефіцієнтів у рівнянні
Al2O3+H2 = H2O+Al:
варіанти відповідей
а) 3 б) 5 в) 8 г) 9
Запитання 3
Ступінь окиснення Нітрогену в сполуці
Ca(NO3)2:
варіанти відповідей
а) 3- б) 2+ в) 4+ г) 5+
Запитання 4
Реакція заміщення:
варіанти відповідей
а)2HgO=2Hg+O2 б) C+O2=CO2 в) CaO+2HCl=CaCl2+H2O г)2Na+2H2O=2NaOH+H2
Запитання 5
Чинники, що впливають на швидкість
хімічної реакції:
варіанти відповідей
а) температура б) каталізатор в)колір г) площа
поверхні контакту реагуючих речовин
Запитання 6
Визначте ступінь окиснення Мангану в
сполуці K2MnO4 :
варіанти відповідей
а) 6+ б) 5+ в) 7+ г) 3+
Запитання 7
Правильні твердження стосовно типів
хімічних реакцій:
варіанти відповідей
а) HCl
+ NaOH → NaCl + H2O реакція заміщення
б)CuO
+ H2 → Cu + H2O реакція сполучення
в)2Ca
+ O2 →2CaO реакція обміну
г)2KMnO4 →
K2MnO4 + MnO2 + O2 реакція
розкладу.
8клас Хімія
Тема.Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук. § 34
Опрацюйте тему.
Між речовинами існують тісні взаємозв'язки:
а) метали окислюючись утворюють оксиди металів;
2Ca + O2 →2CaO
б) неметали, згораючи в кисні утворюють оксиди неметалів;
C+O2=CO2
в) оксиди металів при взаємодії з водою утворюють основи;
СаО + Н₂О = Са(ОН)₂
г)оксиди неметалів при взаємодії з водою утворюють кислоти;
СО₂
+ Н₂О = Н₂СО₃
д) основи при взаємодії з кислотами утворюють солі.
Са(ОН)₂ + Н₂SO₄ = СаSО₄+Н₂О
11клас. Хімія.
Тема. Розв'язування задач. §22
задача №169.
10 клас. Хімія. Продовжуємо працювати по темі "БІЛКИ".
Виконуйте досліди. Записуйте хід роботи.
13.04.2020.
7 клас. Хімія.
Тема. Поняття про ідикатори.§24.
Опрацюйте §24. Ознайомтеся з таблицею.
Увага! Запрошую Вас на сторінку мого блогу "Хімічна лабораторія".Тут Ви прочитаєте, як можна виготовити саморобні індикатори з природного матеріалу.
9клас. Хімія.
Тема. Багатоманітність речовин та хімічних реакцій.
Діти! Повторіть основні класи неорганічних та органічних сполук, які ми вивчали у 7,8,9 класах. Пригадайте типи хімічних реакцій. На нас чекає к/р.
11 клас. Біологія.
Тема. Поняття про екологічне мислення. § 29.
09.04.2020.
11 клас.Хімія. Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. §13.
10 клас. Хімія. Узагальнюючий урок.
Прошу виконати тестові завдання.
1. Амінокислоти —
... органічні...
2. Виявити крохмаль у продуктах можна:
а) нагріванням із сульфатною кислотою;
б) дією купрум(ІІ) гідроксиду;
в) дією розчину іоду;
г) за запахом.
3. Укажіть вуглеводи, що належать до
полісахаридів:
а)
глюкоза, фруктоза; б)
сахароза, мальтоза;
в)
крохмаль, целюлоза; г)
рибоза, дезоксирибоза.
4. Реакція, що перебуває в основі гідролізу
жирів у присутності лугу або соди, застосовується для одержання:
а)
гліцерину; б)
вищих карбонових кислот;
в) мила.
5. Із запропонованих речовин виберіть ті, що
вступають у реакцію «срібного дзеркала:
а)
фенол; б)
гліцерин;
в) метаналь.
6. Первинна структура білка визначається
зв’язком:
а) пептид ним; б)
водневим;
в)
йонним; г)
металевим.
7. Напишіть рівняння реакцій, необхідних для
здійснення перетворень:
СН4 → А → СН3ОН
→ В → НСООН → СО2
8. Укажіть об’єм кисню, що потрібен для
спалювання метиламіну кількістю речовини 0,2 моль:
а) 22,4 л; б)
4,48 л;
в) 12 л; г)
24 л.
Бажаю успіхів.
8 клас. Хімія. Тематичне оцінювання.
11клас. Біологія. Екологічна політика в Україні. Червона книга України. Зелена книга України. § 30.
Перегляньте відео "Червона книга України".
Перегляньте відео "Червона книга України".
Перегляньте навчальний фільм.
Перегляньте відео "Сторінками Червоної книги"
Зеле́на кни́га Украї́ни — документ, що на відміну від Червоної книги України, звертає увагу на охорону не окремих видів, а цілісних угрупувань. У ній представлено 126 рідкісних й типових рослинних угруповань, які потребують охорони.
9 клас. Хімія. Тематичне оцінювання.
Контрольна
робота з теми «ВУГЛЕВОДИ. БІЛКИ.»
Початковий і середній рівні (за
кожне правильно виконане завдання – 0,5 бали)
Виберіть правильні твердження:
1. Глюкоза міститься у крові людини і тварин.
2. Сахароза – вуглевод.
3. Крохмаль добре розчиняється у гарячій воді.
4. Білки утворюються з амінокислот.
Виберіть правильну відповідь:
5. Формула крохмалю :
а) С6Н12О6; б) (С6Н10О5)n; в) С12Н22О11; г) С2Н5ОН.
6. Сахароза це
а) білий аморфний порошок; б) добре розчинна у воді;
в) у гарячій воді набрякає; г) солодка на смак.
7. Глюкозу використовують :
а) як розчинник; б) як поживну
речовину в медицині;
в) як джерело енергії; г) для виробництва цукру.
8. Білки-
а) належать до нуклеїнових кислот; б) полімерні сполука;
в)під час гідролізу утворюють суміш амінокислот.
Закінчіть
речення:
9. Глюкоза утворюється в природі з /яких речовин?/… .
10. Амінокислоти – це … .
11. При додаванні до розчину білка
концентрованих розчинів кислот відбувається … .
12. При сильному нагріванні білки … .
Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання –
1 бал)
13. Закінчіть рівняння реакцій:
а) СО2 + Н2О →? б) nС6Н12О6 → ?
14. Як відрізнити розчин білка від розчину гліцерину?
15. Обчисліть масову частку Оксигену в глюкозі.
Високий рівень (за кожне правильно виконане завдання –
1,5 бали)
16. Яка маса води утвориться при окисненні 36 г глюкози?
17. До 150 г розчину з масовою часткою цукру 30% додали 25 г
цукру. Визначте масову частку глюкози в отриманому розчині.
Бажаю успіхів.
Діти! Опрацюйте §21.Виконуйте посильні завдання після § 21.
11 клас. Хімія. Розрахункові вправи. Обчислення за хімічними рівняннями виходу продуктів реакції.
Діти! Згадайте 8-9 класи, розрахункові задачі на знаходження продукту реакції за хімічним рівнянням.
Опрацюйте мої записи, виконайте задачу.
Відносний вихід продукту реакції.
Під час хімічних
процесів на великих хімічних підприємствах трапляються втрати цільового
продукту. Часто це пов’язано з тим, що певну хімічну взаємодію неможливо
здійснити до кінця.
Отже, продукту реакції реально отримують
менше, ніж мали отримати за розрахунками за масами реагентів, які помістили в
реактор. Ці втрати характеризують відносний вихід продукту реакції — ɳ
(грецька буква «ета»), який часто називають просто «вихід продукту».
Відносний вихід продукту
реакції обчислюють як відношення маси продукту реакції, яку реально отримано
(її частіше називають «практична маса» і позначають mпракт), до маси
продукту реакції, яку мали отримати з наявних у реакторі реагентів («теоретична
маса», mтеор):
Для
обчислення відносного виходу замість маси продукту реакції також можна
використовувати об’єм або кількість речовини.
Розв*яжіть задачу:
10 клас. Хімія. Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків. Функції білків. § 31.
Опрацюйте параграф. Після § опрацюйте міні-проекти. По можливості, виконайте дослід, опишіть його, зробіть фото. Чекаю звіту. Якщо на уроках інформатики створювали ментальні карти, то можна побудувати розумну карту по властивостях білків.
Бажаю успіхів.
06.04.2020.
7 клас Хімія.
Значення води і водних розчинів у природі. Проблема чистої води. Кислотні дощі.
Опрацюйте § 22.
Перегляньте презентацію.
Вода. Властивості води.
9 клас. Хімія.
Тема. Природні й синтетичні органічні сполуки. Захист довкілля від органічних забруднювачів.
Опрацюйте § 39.
11 клас. Хімія.
Тема. Хімічна рівновага. Принцип Ле - Шательє.
Опрацюйте §10.
02.04.2020.
11клас.Хімія.
Хімічні реакції. Необоротні і оборотні реакції. § 9.
Виконайте 69 і 71 завдання після §
СХЕМА
пряма реакція
А + В ⇄ С + D
зворотна реакція
8 клас. Хімія.
Хімічні властивості середніх солей. §31.
Виконайте завдання 1,2 після§.
Виконайте додаткове завдання: у наведених схемах відновіть формули солей та запишіть рівняння хімічних реакцій:
а) ... + KOH → Cи(OH)₂ + ...
б) Cа(NO₃)₂ + ... → CаCO₃ + ...
в) AlCl₃ + ... → AgCl + ...
11 клас. Біологія.
Опрацюйте § 27. Перегляньте уважно таблиці в підручнику на ст.182-183.Опрацюйте інформацію по Кіровоградській області. Виконайте практичну роботу. (Заповніть подану таблицю, включаючи дані про наш регіон). Чекаю вашу роботу.
Практична робота.
Оцінка екологічного стану свого регіону
Мета: з'ясувати екологічний стан свого регіону
1. Ознайомтеся з інформацією.
«Рівень забруднення навколишнього середовища залежить від багатьох факторів. Це кількість автотранспорту й інтенсивність його руху, кількість підприємств, що розташовані на території регіону тощо. Всі ці та багато інших чинників негативно впливають на здоров'я людини. З метою проведення комплексного спостереження, оцінки й прогнозу змін стану навколишнього середовища під впливом антропічних чинників упроваджують екологічний моніторинг.
ЕКОЛОГІЧНІ ПОКАЗНИКИ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ СТАНУ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
Забруднення атмосферного повітря
|
Викиди в повітря
Якість повітря в населеному пункті
|
Зміна клімату
|
Температура повітря
Атмосферні опади
Викиди парникових газів
|
Водні ресурси
|
Якість питної води
Забруднені стічні води
|
Біорізноманіття та ліси
|
Ліси
Види, що знаходяться під загрозою зникнення, і види, що охороняються
Тенденції зміни чисельності й розповсюдження окремих видів
|
Земельні ресурси та ґрунти
|
Місця, що зазнають ерозії ґрунтів
|
Сільське господарство
|
Внесення мінеральних та органічних добрив
Внесення пестицидів
|
Відходи
|
Утворення відходів
Переробка та вторинне використання відходів
|
2. З'ясуйте стан навколишнього природного середовища вашого регіону за обраним показником, використовуючи додаткову літературу та інтернет-джерела.
3. Складіть звіт (у довільній формі) про дію антропічних чинників на природу
4. Сформулюйте та обґрунтуйте висновки щодо екологічного стану свого регіону.
( Користуючись поданою таблицею виконайте завдання-3.)01.04.2020.
9 клас. Хімія.
Опрацюйте тему "Білки та амінокислоти." § 38.
Перегляньте окремі файли презентації:склад білкової молекули, функції білків, фізичні властивості білків, білки у складі їжі.
Білки. Будова та властивості. Білки в природі.
Завдання 1.
Згадайте курс біології 9 класу. Вивчаючи м"язову, кровоносну системи; будову клітини ви вже ознайомилися з функціями білків.
Завдання 2.
З"ясуйте різницю між повноцінними та неповноцінними білками.
Які амінокислоти називають незамінними?
8клас. Хімія.
Тема: " Солі. Фізичні властивості середніх солей." § 30.
Опрацюйте дану тему. Виконайте 1 та 2 завдання після §30.
11клас. Хімія.
Тема уроку:" Узагальнення та систематизація знань з теми Генетичні зв'язки між основними класами неоорганічних
сполук".
Згадайте схему генетичних зв'язків між неорганічними речовинами.

Контрольна робота
Користуючись схемою, напишіть рівняння реакцій між запропонованими класами неорганічних сполук.

10 клас. Хімія.Амінокислоти. Хімічні властивості. Пептиди. §30.
Опрацюйте § 30.
Перегляньте презентацію вчителя хімії Кукс Н.М., опрацюйте її.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-temi-aminokisloti-bilki-32478.html
30.03.2020.
9 клас. Хімія.
Опрацюйте тему"Крохмаль та Целюлоза".
Виконайте практичну роботу на тему "Виявлення органічних сполук у харчових продуктах".
1завдання. Візьміть яблуко. Розріжте його навпіл, на зріз капніть йодом. Що спостерігаєте? Зробіть висновок. Запишіть у зошит.
2 завдання. Капніть йодом на кусочок хліба. Чому він посинів?
3 завдання. Приготуйте водний розчин домашнього крохмалю.
Капніть у нього 1 краплю йоду. Що спостерігаєте?
Зробіть висновки.
11 клас. Біологія.
Тема:"Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
https://www.youtube.com/watch?v=b7mamn1pmLg
Завдання. Перегляньте відео.
Дайте письмову відповідь на питання: 1) Що таке Червона книга? 2) Як забезпечити стабільність біосфери? 3) Які наслідки може мати зникнення того чи іншого виду на планеті?
7клас. Хімія
Тема. Обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині.
Розв*яжіть задачу.
а) Змішали 40г. води і 5г. солі. Яка масова частка розчиненої речовини в розчині?
б) У нас є 100 г. 20% розчину. Знайдіть, скільки в цьому розчині води і скільки солі? (згадайте - що таке процентна концентрація).
ОГОЛОШЕННЯ
Дорогі діти! Шановні батьки!
З 23.03. по 29.03.2020 року у нас весняні канікули. Тимчасово буде призупинено дистанційне навчання, а відповідно і подача навчального матеріалу на блозі школи. Гарного та змістовного вам відпочинку. Дотримуйтеся правил санітарії та гігієни, рекомендацій МОЗ.
19.03.2020.
11 клас. Хімія.
Тема.Генетичні зв*язки між основними класами неорганічних сполук. § 33.
Продовжуємо вивчати генетичні зв*язки між неорганічними речовинами.
Сьогодні поговоримо про взаємодію між кислотами та основами, з утворенням солей.
1.Опрацюйте дану тему.
2.Перегляньте презентацію.
https://drive.google.com/file/d/1UOCsGaDZKQRRT8L8OCkfLCzu24Ed0CXz/view?usp=sharing
HCl + NaOH = H₃PO₄ + LiOH =
HNO₃ + Ca(OH)₂ = H₂SO₄ + Mg(OH)₂ =
H₂SO₄ + KOH = HCl + KOH =
10кл. Хімія.
Тематичне оцінювання.
ВУГЛЕВОДИ
Переглянте відео.
https://docs.google.com/presentation/d/1zJ42UNXUwO0Hz2Fahw1A0SfA2bIx-a5o/edit#slide=id.p1
Виконайте завдання.
1. Скільки груп –ОН є в молекулі глюкози
а) 4 б) 5 в) 6 г) 3
2. Вкажіть молекулярну масу однієї структурної ланки крохмалю
а) 342 б) 180 в) 162 г) 152
3. Вкажіть реагент для визначення крохмалю
а) KMnO₄ б) Cu(OH)₂ в) водний розчин Br₂ г) спиртовий розчин I₂
4. В результаті якої реакції утворюється глюконова кислота
а) бродіння б) окиснення в) “срібного дзеркала” г) гідрування
5. В результаті якої реакції утворюється сорбіт
а) бродіння б) окиснення в) “срібного дзеркала” г) гідрування
6.Вкажіть правильне твердження « Однією із властивостей крохмалю є здатність вступати в реакцію……
а) гідрування б) гідролізу в) гідратації г) естерифікації
7. Із целюлози можна виготовити нитки, тому що…..
а) має більший ступінь полімеризації б) має розгалужену будову
в) має щільну будову г) не розчинна у воді д) має лінійну будову.
8. Розчин глюкози можна відрізнити від розчину сахарози за допомогою
а) HBr б) Br₂ в) NaOH г)Ag₂O
9. Які вуглеводи належать до полісахаридів
а) глюкоза б) сахароза в) крохмаль г) целюлоза
10. Продуктом бродіння глюкози є
а) етанол б) етаналь в) ацетон г) бензен
11. Целюлоза відрізняється від крохмалю
а) ступенем полімеризації б) відносною молекулярною масою в) будовою структурних ланок
12. Вкажіть правильне твердження « Крохмаль в рослинах синтезується з …..
а) глюкози б) мальтози в) сахарози г) фруктози
13. Здійснити перетворення
С₁₂Н₂₂О₁₁→С₆Н₁₂О₆→С₂Н₅ОН→СО₂ → С₆Н₁₂О₆ →глюконова кислота
14. Який об’єм газу виділиться при повному окисленні 270 г глюкози.
8клас. Хімія.
Тема. Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами і лугами. § 32.
Амфотерність ↔ двоякість.
Окремі хімічні елементи у сполуках (оксидах, гідроксидах) можуть проявляти як металічні, так і неметалічні властивості).
11 клас. Біологія.
Тема. Антропічний вплив на біорізноманіття.§27
18.03.2020. Середа.
9клас. Хімія.
Тема. Глюкоза та сахароза.§ 36.
8 клас. Хімія.
Тема. Хімічні властивості нерозчинних основ. Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання.
1.Опрацювати §26.
2.Виконати завдання.
Складіть рівняння хімічних реакцій, які відповідають схемам послідовних перетворень
СиО→ СиSO₄→ Си(ОН)₂→ СиО
11клас.Хімія.
Тема. Генетичний зв*язок між основними класами неорганічних сполук, §33.
Виконайте завдання.
1.Знайдіть відповідність:
Формула оксиду Тип оксиду
1.Аg₂O
2.Cl₂O₃ а) основний;
3.PbO б) амфотерний;
4.BeO в) кислотний.
5.Al₂O₃
2.Виконайте перетворення:
Р→Р₂О₅→Н₃РО₄→Na₃PO₄
7клас. Хімія
Тема.Масова частка розчиненої речовини.
Опрацювати § 23.
Виконайте задачу. Обчисліть масову частку солі та води, необхідних для приготування розчину масою 50г. із масовою часткою солі 5%.
10клас. Хімія.
Тема. Розвязування задач.
Збірник задач. Я.Л. Гольдфарб. Ю.В.Ходаков.
Виконайте завдання 18-225; 18-226. ст.147.
16.03.2020. Понеділок.
Добрий день, діти!
Запрошую Вас до роботи.
7 клас.Хімія.
Тема:" Взаємодія води з оксидами.
Опрацюйте тему. Вивчіть правила. Поняття про кислоти та основи..Перегляньте мою презентацію про воду. Опрацюйте 8 файл "Хімічні властивості води".
Вода. Властивості води.
Виконайте додаткові завдання. Відповіді надасте після карантину.
К₂О + Н₂О = Р₂О₅+ Н₂О =
СО₂ + Н₂О = SО₃ + Н₂О =
9клас. Хімія.
Тема"Вищі карбонові кислоти. Мило."
Опрацюйте тему. Уважно прочитайте розділ "Домашній експеримент", приготуйте мило в домашніх умовах. Підготуйте невеличкий реферат(опишіть свої дії, зробіть фото).
11клас. Біологія.
Тема "Антропічний вплив на гідросферу".
Опрацюйте тему. Дана тема може бути частиною вашої проєктної роботи. Успіхів.
12.03.2020.
Доброго дня, діти!
Вітаю Вас на своєму блозі. Під час карантину ми будемо працювати дистанційно. Я, на своєму блозі буду готувати для вас завдання, які потрібно буде виконувати, кросворди, пропонуватиму вам платформи, на яких можна буде цікаво та з користю для вас провести час.
P.S. Всі виконані завдання, проєкти, написані реферати здасте мені після карантину.
02.03.2018.
УВАГА! УВАГА!
Шановні батьки та учні!
Відповідно до рішення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 26 лютого 2018 року № 11 та наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської ОДА від 02.03.2018 р. №144-од, наказу начальника відділу освіти, молоді та спорту Маловисківської РДА № 101 від 02.03 2018 року враховуючи значне погіршення погодних умов та з метою збереження життя, здоров’я учасників освітнього процесу весняні канікули з 26.03-30.03.2018 року перенесені на 02.03.- 03.03.2018 року; 05.03.- 07.03.2018 року (5 днів).
01.03.2018.
ОГОЛОШЕННЯ
В ЗВ"ЯЗКУ З ПОГІРШЕННЯМ ПОГОДНИХ УМОВ ТА ВІДСУТНОСТІ ПІДВОЗУ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ, ВСІМ учням працювати з програмовим матеріалом самостійно (вчити наступні параграфи, повторювати вивчений матеріал розв"язувати вправи та задачі з підручника).
Учням 9класу опрацювати з хімії §24, 25.
Учням 11 класу з біології повторити тему" Людина і біосфера"
Учні 7 класу готуються до тематичного оцінювання знань, повторюють тему "КИСЕНЬ"
Презентацція "Вуглеводи"
Немає коментарів:
Дописати коментар